Klaas-Wybo van der Hoek

Kandidaat plek 1 (Lijsttrekker)

Juist nu hebben we politiek nodig waar hoop en vertrouwen voorop staan. Zodat mensen en groepen niet tegenover elkaar staan. Zodat we onze dorpen leefbaar kunnen houden met voldoende huizen. Zodat we de klimaatverandering aan kunnen pakken. Zodat we de armoede terug kunnen dringen. Dat kan. Als we samen betere keuzes maken.

In de nieuwe gemeente Westerkwartier moet GroenLinks zich in een politieke omgeving presenteren, die ingewikkelder en steviger is dan die van de huidige gemeenten. Dat vind ik een interessante en mooie opgave.

Een aanstekelijke campagne is nodig met als doel veel zetels behalen voor GroenLinks: daarmee bouwen aan een mooiere en eerlijkere Westerkwartier. Belangrijke thema’s zijn: landschap, duurzaamheid, vergroenen, minder CO2-uitstoot, bestrijden armoede, leefbaarheid dorpen, voldoende huizen, sportvoorzieningen, openbaar vervoer, fietsen en goede zorg. Graag help ik hieraan te werken in een nieuwe fractie.

De fractie verwerft door kwaliteit en gedegen politiek handwerk binnen en buiten de raad gezag.

Met een eigen wethouder kunnen we extra veel GroenLinkse dingen voor elkaar krijgen. Daarvoor zal er strategisch en tactisch wijs gehandeld moeten worden.