Inwoners van het gebied Middag (Ezinge, Feerwerd, Garnwerd) vinden dat de dienstverlening en de communicatie van de gemeente Westerkwartier in dit gebied te wensen overlaat.

De fractie van GroenLinks heeft woensdag in de gemeenteraad aandacht gevraagd voor de onvrede van inwoners uit het gebied Middag (Ezinge, Feerwerd, Garnwerd).

Inwoners melden ons dat de dienstverlening van de gemeente in dit gebied te wensen overlaat. Datzelfde geldt voor de communicatie hierover met de inwoners. Op de website van de gemeente staan onder 'afval' bv. her en der slecht vindbare opmerkingen die er in grote lijnen op neerkomen dat de reguliere dienstverlening voor het Westerkwartier (nog) niet van toepassing is op het gebied Middag. Soms worden inwoners doorverwezen naar de gemeente Het Hogeland.

Het blijkt voor inwoners/vrijwilligers ook lastig om contact te krijgen over de organisatie van evenementen. Op 31 augustus j.l. bleek de levering van afvalcontainers bij de Zomerjazzfietstour problematisch. Ook waren organisatoren, ondanks herhaald vragen, niet op de hoogte van gelijktijdig georganiseerde andere evenementen (o.a. de Swim Challenge), waardoor de parkeeroverlast in Garnwerd de spuigaten uitliep.

Het college heeft toegezegd de het college de communicatie en dienstverlening in het gebied Middag na te gaan evenals het onderdeel 'evenementen' in dat gebied.